! ✿AIEN_AEN ✿ ! ! ✿AIEN_AEN ✿ !: Mamat Stadium

Mamat Stadium

Assalamualaikum and Haii semua. Okei sekarang rasa macam aku akan tulis blog bila aku rasa nak tulis so blog ni akan nampak agak lengang kadang-kadang.
Baiklah throwback atau kenang kembali. Kita mulakan entry kita pada kali ini dengan cebisan gambar terlebih dahulu
Hahah act aku tiba-tiba teringat mamat rambut tinggi ni. Okei biarlah gambar belakang, penting ke gambar depan ? Aku pun bukan kenal dia dan taknak kenal dia.
Okei begini ceritanya, aku tak kenal dia habis cerita haha. Okei I series, gambar ni adalah ketika pertama kali aku tengok bola dekat stadium dalam sejarah hidup aku. Seronok katekoo. Nak dijadikan cerita, dia ni duduk depan aku. Mula-mula adik aku duduk sebelah dia sebab tempat duduk baris aku dah penuh so adik aku terpaksa duduk sebelah dia. Then lama sikit member abang aku tukar tempat (duduk belakang aku) So adik aku ada ruang nak duduk sebelah aku. Kiranya depan adik aku takde orang, depan aku dia, sebelah aku member-member dia yang lain. Serabut tahu dah la ramai. Ancoy la ni macam takde tempat lain nak duduk.
Nak dijadikan cerita masa perlawanan separuh akhir pertama Pahang lwn Sarawak dekat Stadium Darul Makmur Pahang menang 3-1. Dah kalau gol mesti la berdiri melompat satu stadium, kalau nak duduk tegak baik kau pergi tengok dokumentari. Okei cerita dia start goal pertama engkorang tahu dia buat apa ? Masa gol tu, satu stadium berdiri termasuk lah kami ni kan, tapi diaaaaa. Dia melebih, dia berdiri dekat tempat aku berdiri. Kiranya camni, tempat dia duduk tu aku akan berdiri disitu, tempat dia berdiri pulak kat bawah tu. Tapi semacam dia naik belah atas kat tempat aku berdiri. Sempit ke tak ke dia bedal semacam. Aku faham la yang dia nak celebrate dengan kawan dia yang duduk sebelah aku tu tapi tak payah la menyempit dekat aku. Aku tengah gembira nak melompat-lompat, sempit kau tahu ? Yang jadi makin sakit hati, dia tanggal baju. Hmmmm memang &^%*($#@$. 3 gol, 3 kali aku nak kena hadap benda yang sama dia buat. Adududu. Lepastu setiap kali part best memang satu stadium berdiri, tapi dia unik sikit. Dia berdiri lama sikit. Engkorang tahu dak setiap kali dia berdiri, aku tak nampak apa apa kat depan tu. Aku dah la kecik, rambut dia tinggi kemain. Haihh menyampah.
Ada sekali tu aku mintak air kat dia. Kahkahkah aku gurau je woii. Mesti member dia yang sebelah aku tu konfius kami asyik gaduh je. Yela aku tolak dia depan member dia. Haha. Aku tolak pakai lapik okei. Macam-macam lah dia tu, buat tumpah air la, itu la ini la. Yang lawaknya bila part satu stadium koyak kertas A4, dia ingat aku baling kertas kat dia. Berterabur kertas atas kepala dia lepastu dia pandang aku muka tak puas hati. Kahkahkah bukan aku !!
Apa apa pun aku berharap aku tak jumpa dia lagi dah. Tobat taknak dah. Menyakitkan hati. Rosak pengalaman pertama aku tengok bola kat stadium. Kalau nak diikutkan pengalaman pertama aku tengok bola panjang lagi tapi disebabkan tajuk entry ialah mamat stadium so aku cerita pasal mamat stadium je lah. Haha
Ini pulak minah stadium. Haha

DON'T BE SILENT READER..LEAVE A COMMENT OR CLICK LIKE

2 pengomen comel komen disini: