! ✿AIEN_AEN ✿ ! ! ✿AIEN_AEN ✿ !: 15 APRIL 2012 GENAP 100 TAHUN TITANIC TENGGELAM

15 APRIL 2012 GENAP 100 TAHUN TITANIC TENGGELAM

Hari ini bersamaan 15 April 2012 genap 100 tahun TITANIC tenggelam ke dasar laut..
Kapal tersebut karam di bahagian utara Lautan Atlantik setelah melanggar bongkah ais..

Peristiwa itu telah mengorbankan 1514 penumpang dan anak kapal..
Polisi "Selamatkan kanak-kanak dan dan wanita dahulu" telah mengakibatkan 90% lelaki yang kebanyakan daripada penumpang kelas kedua dan ketiga terkorban.
Seramai 693 anak kapal juga turut sama terkorban..

Mereka yang cuba menyelamatkan diri dengan cara terjun dari kapal juga mati akibat hipotermia iaitu kesejukan melampau..

Hanya 710 orang yang berjaya diselamatkan..
Mereka telah diselamatkan oleh anak buah kapal RMS Carpathia beberapa jam kemudian..



*sumber google..Ayat sendiri , bukan copy

DON'T BE SILENT READER..LEAVE A COMMENT OR CLICK LIKE

10 pengomen comel komen disini:

Nurain Nadhirah said...

suka ar,,citer titanic ni..
awesome!!!

Sherwieyna Muzzawer said...

Salam kenal. Yupp betul. I baru lepas tengok titanic 3D, memang best! I dah follow blog ni, follow i balik ye..tq..;)

Dayz said...

ow, da seratus thun ea b'laku.. msti skse die org yg mati lemas dn mati ksejukan.. smpti dayz dgn diorg.. ;'(

Aien Nia said...

Nurain Nadhirah : Yess !! Citer nie mmg superb awesome ..

Aien Nia said...

Sherwieyna Muzzawer : Wahh dengki nya..Saya nak sgt tgk cerita titanic 3D

Aien Nia said...

Dayz : Tu lah kan..Lain kali jgn bongkak kat kapal tu xkan tenggelam..Kuasa tuhan lagi hebat

Sarah Mohd Saleh said...

ohhh baru tawuuu...kalau tgk 3d pnye mest lg dlm impak cte tuhhh

Aien Nia said...

Sarah Mohd Saleh : Tulah..Nak sesangat rasa tgk yg 3D punya

Cik Puan Muda Umi said...

haish..sampai sekarang,xdapat2 lgi tgk titanic 3D..sobsobsob

Aien Nia said...

same lah kita