! ✿AIEN_AEN ✿ ! ! ✿AIEN_AEN ✿ !: AKU TAKUT PETIR SEBAB......

AKU TAKUT PETIR SEBAB......

Assalamualaikum..

Aku kan,aku takut sangat dengan petir..Ada kenangan yang menyebabkan aku jadi takut dengan petir..

Begini ceritanya..Waktu tu aku Tingkatan Tiga..Tingkatan 3 kan PMR so bagi budak form 3 dan form 5 ada kelas tuisyen.. Kira balik lewat lah
Tapi yang datangnya bape keratt jew, yelah  dah nama pun sekolah "TERLEBIH PANDAI".

Tengah syok kami belajar,tiba-tiba hujan turun..Memula tak lebat mane pun, tetibe jadi makin lebat..
Dalam hati aku berfikir "ahsudah!! Macam mana nak balik? Dah la balik naik bas lepastu bas turunkan dekat simpang kena jalan kaki pulak"
Agak tak berapa dekat la jugak aku kena jalan kaki..
Sambil belajar tu aku berdoa pada tuhan semoga hujan berenti sebelum balik. Tapi makin lebat..


Kelas tamat, kami pun balik..Tunggu la bas dekat basten tu,angin kuat sangat..Basah kuyup aku kena air hujan..
Bila bas dah sampai kami pun naik bas,dah la nak kena tutup tingkap sendiri sebab takut air hujan masuk bas.. ketat nak mampoihh!!


Dah sampai dekat Jengka 14, aku ingat Pak Cik bas nak berentikan aku kat simpang yang dekat sikit dengan rumah,tapi tak..Tetap simpang jauh..hurmm..Dah la sorang-sorang masa tu..
So aku pun turun bas,hujan masa tu lebat selebat lebatnya..Dengan guruh berdentum,kilat sabung menyabung.Petir pancar memancar *dah mcm drama..
Aku tengok jugak kalau-kalau ada yang teringatkan aku dan nak jemput aku TAPI takdek..*sedih la jugak..


Dengan beg yang berat dan hujan yang turun bertimpa-timpa di atas kepala,aku gigihkan juga berjalan supaya cepat sampai ke rumah..
Beg aku dah kuyup. Kasut aku penuh air,aku terpaksa tanggalkan kasut dan pegang sebab berat kalau pakai..
Dalam perjalanan tu tiba-tiba ada petir macam memancar depan mata aku *cahaya ala-ala org tangkap gambar kita tu..
Sejurus lepastu kilat pulak bukan main kuatnya..Then guruh berbunyi rasa macam nak terkeluar jantung*punye lah tekejut..


Aku teringat dalam berita orang mati kena sambar petir..
Tiba-tiba aku jadi sebak,dalam hati aku fikir
"kalau aku kena sambar petir nie,xdek sapa pun yang tahu"


Sampai jew rumah mak aku tunggu kat depan pintu..
Tekejut aku sebab aku dok dengan nenek..Aku pun tanya "bila mak datang?"
Mak aku kata tengah hari tadi..Mak aku kata xdek sapa nak jemput aku..hurmm
Aku tahu mak aku risau tapi apa mak aku boleh buat..Bukan reti bawak kereta motor pun..


Aku bukak beg tengok buku-buku aku dah lunyaiii..
Kalau keringkan pun tulisan dia dah kembang..
Nasib baik buku teks  *akhir tahun pulang balik wakakak..


DON'T BE SILENT READER..LEAVE A COMMENT OR CLICK LIKE

35 pengomen comel komen disini:

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

haha , ain pon takod petir jgakk smpay kan , kalo hujan jaa msty ain mnyorok dalam slimut .

MISS IMAKASIHDANI said...

saya pon takut petir, ujan lebat2 memang xdpt nk buat ape. sb takot.org laen sedap jek tido =-='

Aien Nia said...

@♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ Aien pun nyorok dalam selimut jugak..Tapi hari tu nasib xbaek kena berjalan tengah hujan

Aien Nia said...

@MISS IMAKASIHDANI Ha'ah ,org sedap betul tidur kalau hujan2

MaYa MustWany said...

oo macam tuh
tapi skrang bunyi guruh lain mcm da

Aien Nia said...

@MaYa MustWany Oww..Lain acane tuh ?

Rulita.park said...

saya juga takut petir >< wkwkk :D

Aien Nia said...

@Rulita.park Kita sama-sama takut petir..hee :D

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

haha , kalo ain , snggop dduk kat skolah tnggu ujan brenti!
kalo dgr petit kompom nnges . haha
*cengeng

fArAh kUchEnGg said...

ehehee. fara pon takot jugak.. kite same laa ni.. seram je denga kn.. hehee..

ezyra daniel said...

takut gk kn petir2 nie..aishh yela ble ujan bagai tkde spe y pasan kte kat luar

Aien Nia said...

@♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ Kalau duduk saje tunggu hujan berhenti alamatnya duduk smpai esok kat sekolah..

Aien Nia said...

@fArAh kUchEnGg : Tu lah..Seram kan

Aien Nia said...

@ezyra daniel : Tu pasal la kalau hujan kita rasa selamat dalam rumah

siti zulaikha said...

assalamualaikum.. hai3.. same dgn saye.. grrrr takut jgak bile meletus tu.. ehee.. jln2 smbl komen n follow.. ^^,

Aien Nia said...

@siti zulaikha Kita same la gitukan..Thank singgah and follow

Detective Fiqa said...

hmmm fiqa punn tapi kalau ada petir hmm same jee. err pernah fiqa tgk petir tuu dari jauh nampak zigzag diaa

Aien Nia said...

@Detective Fiqa Wahh..Kenangan tu

Azee Hana said...

saya pon takut petir jugak..haritu dekat tempat saya ni, ade orang meniggal sebab kene sambar petir...makin takut saya..huhu

Dhieya Alieyna said...

hai Aien comel, siapa tak takut petir kan? Alhamdulillah la Aien takde ape-2 mase tuu.

Ratu Lissa said...

haha , sape yang tak takut petir kan..

Ratu Lissa said...

haha , sape yang tak takut petir kan..

-SUPERGIRL- said...

sy pon takot petir ! haha

Aien Nia said...

@Azee Hana : Eii bahayanya..

Aien Nia said...

@Dhieya Alieyna : Tu la..Syukur kehadrat Allah saya selamat

Aien Nia said...

@Ratu Lissa : Tapi biasanya perempuan la yang selalu takut

Aien Nia said...

@-SUPERGIRL- : Kita serupa

steffany daph said...

sama lah. takut sngt dng petir :( bunyi tu bising..

Cik Puan Muda Umi said...

tak suka petir jugak,tambah2 lagi kalau tetiba ja dia datang,rasa mcm nk luruh je jantung..fuhhhh

Aien Nia said...

@steffany daph Tu la kan..Kuat sangat bunyinya

Aien Nia said...

@Cik Puan Muda Umi : Hahah..Tu lah ,punye la tekejowt smpai nak luruh jantung

ain soofiyah said...

soofiyah pun tkut petir.. hehe

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@Aien Nia dulu ain dok hstel lhaa . hstel dgnn skolah dekat jaa :D

Aien Nia said...

@ain soofiyah : Same lah kan

Aien Nia said...

@♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ : Owhh..Aien xpernah duduk hostel..hehe